Välkommen hit

Har länge funderat på att starta en blogg för att få lite feedback från er som har ett gediget intresse av hojåkande och allt som hör därtill.

Jag vet att ibland när man står där och skall göra ett ingrepp på hojen rent utseendemässigt eller för att förbättra vissa grejer så kan det ta emot. Det beror oftast på att man är osäker och vet inte riktigt hur man skall göra.

Alla vet ju vad det kostar att lämna in och för den delen är det rätt gott för egot om man fått fixa lite själv.
Jag hoppas att jag kan dela med mig av både mina misslyckanden och lyckade projekt.

Min förhoppning är att vi kan delge varandra den kunskap och de erfarenheter vi har byggt på under åren.
//Micke

onsdag 13 juni 2012

Var nere i Bromölla för en dryg vecka sedan och låg bakom en lastbil med släp mellan Hässleholm och Kristianstad, plötsligt och givetvis utan förvarning låser bromsarna sig på släpet. Den första tanken som far genom skallen är, fan vilken tur att jag höll avståndet. Ibland kan man ju ligga bakom en lastbil för att vänta på omkörningstillfälle men efter det så tänker jag på att hålla ett sådant avstånd som ger mig en rimlig chans att undvika att fara rätt in i det stora åbäket. Så ni där ute som envisas med att trycka lastbilarna i röven kilometer efter kilometer, tänk en gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar